суботу, 2 березня 2013 р.

НЕДІЛЯ ПРО БЛУДНОГО СИНА


НЕДІЛЯ ПРО БЛУДНОГО СИНА

НА УТРЕНІ


Сідальний тріоді, глас 1-й: Батьківські обійми поспіши розкрити для мене:* прожив я блудно життя своє,* нині надіюсь на невичерпне багатство щедрот Твоїх, Спасе,* злиденного мого серця не відкинь.* До Тебе, Господи, в скорботі кличу,* згрішив я, Отче, проти неба* і перед Тобою.
Слава, і нині, Богородичний: Неневісна, Чистая Богородице Діво,* Єдина Заступнице і По­крово вірних,* від біди, скорбот і лютих напастей визволи всіх,* що на Тебе, Отроковице, надію мають,* і душі наші спаси* Божест­венними молитвами Твоїми.
По Полієлею «На ріках вавилонських».


КАНОН, глас 2-й.
ПІСНЯ 1. Ірмос: Мойсеєву пісню сприйнявши,* заспівай, душе:* Поміч­ник і Покровитель став мені на спасіння.* Він Бог мій, і прославлю Його.
Приспів: Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.
Ісусе Боже, прийми нині і мене, що каюся, як блудного сина, що все життя в лінощах прожив і Тебе прогнівив.
Марно розтратив я божественне багатство, яке Ти раніше був дав мені, віддалився від Тебе і блудно жив. Милосердний Отче, прийми ж і мене, що вертаюсь до Тебе.
Слава: Отцівські обійми нині розпростерши, прийми, Всещедрий Господи, і мене, як блудного, щоб я, дякуючи, прославляв Тебе.
І нині: Виявивши, на мені, Боже, всю благостиню, зневаж, як Благодійник, безліч гріхів моїх за Божественні молитви Твоєї Матері.
ПІСНЯ 3. Ірмос: Неплідний мій ум перетвори мені, Боже,* в плодонос­ний милосердям Твоїм,* Творче добра,* Садівничий добробуту.
Приспів: Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.
Нестямний я був, безумно пристав я до одержимих пристрас­тями, але прийми мене, Христе, як блудного.
Наслідуючи голос благання блудного, взиваю: згрішив я, Отче, але, як і його, обійми і мене нині і не відкинь мене.
Слава: Обійми Твої розпростерши, Христе, милостиво прийми мене, що подаль від гріха і пристрастей відвертаюсь.
І нині: Преславна між жонами, збагати на добрі діла і мене, зубожілого через множество гріхів, Чистая, щоб я прославляв Тебе.
ПІСНЯ 4. Ірмос: Передбачаючи Твоє народження від Діви,* пророк проповідував виголошуючи:* почув я вість про Тебе і убоявся,* бо з півдня і з гори святої,* благодаттю захищеної,* прийшов єси, Христе.
Приспів: Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.
Багатство благ, яке дав мені Ти, Небесний Отче, марно роз­тратив я, ставши рабом чужинців. Тому взиваю до Тебе: згрішив я перед Тобою, прийми мене, як колись блудного, розкривши обійми Твої до мене.
Став я рабом всякого зла, безсоромно приставши до спокус­ників пристрастями, нестямним був через нерозумність. Змилуй­ся, Спасе, Пренебесний Отче, наді мною, що припадаю до безлічі щедрот Твоїх.
Слава: Набравшись всякого сорому, не наважуюсь глянути на висоту небесну, безрозсудно бо піддався я гріхові. Нині ж каю­чись, взиваю з розчуленням: згрішив я перед Тобою, прийми мене, Всецарю.
І нині: Людям Помічнице, тверда Надіє всіх християн, При­становище тим, що спасаєш. Спаси мене, Діво Чистая, Материн­ськими молитвами Твоїми і життя вічного сподоби.
ПІСНЯ 5. Ірмос: По ночі минулій наблизився день* і світло світові засяяло,* тому хвалять Тебе Ангельські Чини* і славословить Тебе вселенна.
Приспів: Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.
Став я рабом чужинців, в країну пагубну відійшов і набрався сорому. Нині ж каючись, кличу до Тебе, Щедрий: згрішив я.
Батьківське Твоє милосердя нині відкрий мені, Небесний Отче, в гріхах розкаяному, і не відкинь мене, превелику милість маючи.
Слава: Не смію поглянути на висоту небесну, без числа про­гнівив я Тебе, Христе, але, знаючи Твої щедроти милостиві, взи­ваю: згрішив я перед Тобою, очисти і спаси мене.
І нині: Всесвятая, Діво Благодатна, що породила Очищення всім, тягар гріхів моїх молитвами Твоїми облегши.
ПІСНЯ 6. Ірмос: В глибині гріховній, Спасе, перебуваю я,* житейським морем збурений,* але, як Йону від звіра,* так і мене від пристрастей визволи і спаси мене.
Приспів: Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.
Глибина гріховна тримає мене безперестанно і бушування гріхів затоплює мене. Направ мене до пристановища життя, Хри­сте Боже, і спаси мене, Царю слави.
Отче багатство розтратив я пагубно і, зубожівши, соромом укрився, поневолений марними помислами. Тим то взиваю до Те­бе: Чоловіколюбче, змилосердься і спаси.
Слава: Жадністю занедбав я всякі блага і віддалився від Тебе, Всеблагий, зжалься нині наді мною в покаянні і спаси, Христе, мене, що оспівую Твоє чоловіколюбство.
І нині: Отроковице, що породила Спаса і Владику Христа, спасіння сподоби мене, зубожілого на добрі діла, щоб я оспівував Твою величність, Діво Чистая.
ПІСНЯ 7. Ірмос: Херувимів наслідуючи,* Отроки в печі раділи співаючи:* благословен єси, Боже,* що істиною і судом послав все це* за гріхи наші,* Всехвальний і Препрославлений по всі віки.
Приспів: Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.
Похотям тілесним піддався я неприкаянно, і надто підкорився пристрасним вигадкам, і віддалився від Тебе, Чолавіколюбче. Ни­ні ж кличу гласом блудного: згрішив я, Христе, не відкинь мене, бо Ти Єдиний Милостивий.
Не наважуючись навіть глянути на висоту небесну, взиваю: згрішив я перед Тобою, Всецарю, в безумстві один бо я прогнівив Тебе, відкинувши Твої заповіти. Тому, як Єдиний Благий, не від­кинь мене від лиця Твого.
Слава: За молитви апостолів, пророків, преподобних, чесних мучеників і праведних прости мені, Господи, все, чим згрішив я, прогнівивши Твою милість, Христе, щоб і я прославляв Тебе по­віки.
І нині: Явилась Ти, Богородице, Найсвітлішою від Херувимів і Серафимів і всіх небесних Воїнств, з ними ж ублагай, Всенепорочна, Безначального Отця Божественне Слово, Його породила єси тілесно, щоб ми всі вічних благ сподобилися.
ПІСНЯ 8. Ірмос: Того, Хто колись на Синайській горі* прообразив Мой­сеєві у купині чудо Діви,* оспівуйте, благословіть* і прославляйте по всі віки.
Приспів: Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.
Ти, що з великого милосердя зійшов на землю спасти світ добровільним стражданням, мене, зубожілого нині на всякі добро­дійства, як Милостивий, спаси.
Віддалився я від заповідей Твоїх, неприкаянно піддався об­лесникові, нині ж повертаюсь, як блудний колись, і припадаю до Тебе: прийми мене, Пренебесний Отче.
Благословім Отця, і Сина, і Святого Духа, Господа: Пагубними помислами опанований, запаморочився я і віддалився від Тебе, цілком несамовитим ставши. Тому у покаянні припадаю до Тебе, Щедрий, спаси.
І нині: Богородице Чистая, Єдина Заступнице відкинутих, направ і мене, смиренного і всякими гріхами сокрушенного.
ПІСНЯ 9. Ірмос: Хто із смертних чув, або хто бачив коли,* щоб Діва, зачавши в утробі Своїй* і Дитя безболісно породивши,* зосталася Дівою?* Таке Твоє чудо,* і Тебе, Чистая Богородице, величаємо.
Приспів: Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.
Пізнай, Христе, печаль серця мого, наблизься до повернення мого, зглянься на мої сльози, Спасе, і не відкинь мене, але знов пригорни ради милосердя Твого; прилучи мене до громади спа­сенних, щоб і я вдячно оспівував милість Твою.
Як розбійник взиваю: «пом’яни мене»; як митар скорботний, б’ю себе в груди і кличу нині: «очисти мене, Всещедрий, від усіх злих діл моїх і прийми мене, як блудного, Всецарю, щоб і я оспі­вував Твою безмірну милість».
Зідхни нині, душе моя неприкаянна, і взивай до Христа: «Господи, що ради мене з волі Своєї страждав, зубожілого мене на всякі добродійства, збагати мене на множество добрих діл, як Єдиний Благий і Многомилостивий».
Слава: Як колись влаштував єси гостину для блудного, що добровільно повернувся, так нині це вчини, Благий, і для мене, окаянного, простягаючи мені чесні Твої обійми, щоб, спасшись, славословив я Твою безмірну милість.
І нині: Світлими Твоїми молитвами, Діво, мисленні мої очі, затемнені злобою, просвіти, молюся, і на стежки покаяння направ мене, щоб і я достойно славословив Тебе, що несказанно породила Слово.
Ексалостиларій Тріоді. Багатство благодаті, яке Ти дав мені, Спасе, я, ока­янний, відійшовши, негідно й жахливо зужив, блудно поживши, демонам спокусливо розвіяв. Тепер же повертаюсь я: прийми мене, Отче Щедрий, як блудного, і спаси.
Слава: Розвіяв я багатство Твоє в марнотратстві, Господи, і лукавим демонам підкорився, окаянний. Але помилуй блудного і оскверненного очисти, Спасе, віддаючи мені первісну одежу Твого Царства.
І нині: Богородичний: Святая Мати Діво, велике провіщення апосто­лів, мучеників і пророків, і преподобних, умилостив для нас, рабів Твоїх, Богородице, Сина Твого і Господа, коли сяде судити кож­ного з нас по заслузі.

На «Хвалитніх» стихири Тріоді:
Стих:Хваліте Його за сили Його,* хваліте Його в Його величі безмежній.
Глас 2-й: Ти ради мене на хресті Свої руки простягнув,* вирятуй мене від лютого звіра* і в первісну одежу одягни мене,* як Єдиний Многомилостивий.
Стих: Хваліте Його голосом трубним,* хваліте Його в псалтирі і гуслях.
Гласом блудного кличу до Тебе, Господи:* згрішив я перед очима Твоїми, Благий,* розтратив багатство Твоїх дарів.* Але прийми мене покаянного, Спасе,* і спаси мене.
Стих: Хваліте Його тимпаном і хором,* хваліте Його на струнах і сопілці.
Як блудний син, прийшов і я, Щедрий,* все життя проживши в скитанні,* розтратив багатство, яке Ти дав мені, Отче.* Прийми мене, Боже, в покаянні* і помилуй мене.
Стих: Хваліте Його на кимвалах дзвінких,* хваліте Його на кимвалах гучних. Всяке дихання нехай хвалить Господа.
Розтративши і розвіявши блудно* отчого майна багатство,* нікчемний я став, в країні лукавих людей оселився* і, більше не мігши терпіти співжиття з ними,* повернувшися, взиваю до Тебе, Щедрого Отця:* згрішив я перед небом і Тобою* і недостойний назватися сином Твоїм.* Прийми мене за одного з Твоїх наємників, Боже,* і помилуй мене.
Слава, глас 6-й: Отче Благий, віддалився я від Тебе, не остав мене,* ані позбав Царства Твого.* Ворог прелукавий пограбував мене,* взявши моє багатство;* душевні дари блудно розвіяв я.* Піднісшись же, звер­таюсь до Тебе і взиваю:* прийми мене за одного з Твоїх наємників.
І нині: Преблагословенна Ти, Богородице Діво,* бо Воплочений з тебе полонив ад.* Покликав Адама, усунув прокляття,* визволив Єву, переміг смерть і ми ожили,* тому співаючи кличемо:* «Благословенний Христос Бог наш,* що на це зволив, слава Тобі!»

Немає коментарів:

Дописати коментар