середу, 20 березня 2013 р.

У ПОНЕДІЛОК ДРУГОЇ СЕДМИЦІ НА УТРЕНІ

У ПОНЕДІЛОК ДРУГОЇ СЕДМИЦІ НА УТРЕНІ
Сідальний (г. 4, Здивувався Йосиф): Молюся, Христе:* Задля щедрости своєї оживи справжнім постом і покаянням мою душу,* умертвлену забороненим овочем.* І дай мені ласку завжди ходити праведними* і добрими стежками святих твоїх заповідей,* щоб бути причасником твоєї божественної Слави* з усіма, що тебе люблять,* і славословити, Ісусе, Твою вселаскавість.
Слава і нині: Потопаючи у страшній бурі пристрастей,* я безсоромний гаряче благаю тебе, Чиста;* Ти, що народила бездонно Милосердного,* не дай мені окаянному загинути,* бо крім тебе не маю іншої надії.* Не дай, щоб уповаючи на тебе,* я став утіхою і посміховищем для ворогів,* бо ти, як Мати Бога всіх, можеш усе,* що лише забажаєш.

Інший сідальний (г. 6) Розпочинаючи другий тиждень посту, благаємо тебе, Господи:* Спрямуй наші стопи на новий шлях посту.* Освіти нас священним сяйвом твоїх заповідей* і сподоби нас навколішках приносити тобі угодну молитву,* бо ти Отець наш, а ми діти твої,* що з острахом тобі співаємо і твоє ім’я призиваємо.
Слава і нині: Початком спасіння було Гавриїлове благовіщення Діві.* Вона почула «Радуйся!»,* і не відвернулась від привіту* та не засумнівалась, як Сара в наметі,* але промовила: Це я слугиня Господнїя,* нехай станеться мені за твоїм словом.
Тріодь, глас 4
Пісня 1 Ірмос: Тобі, що від Діви народився, молюся:* потопи в глибині безстрастя воєво́д трійкови́х,* - потрійний склад душі,* щоб в уме́ртвленім тілі, як у тимпані,* переможну пісню заспівав я Тобі.
Єдиний благий, Джерело милості, Агнче Божий, що береш як Бог світу прогрішення, спаси мене, що у гріховних хвилях потопаю, і до пристані покаяння спрямуй мене.
Піст чистий, - віддалення від гріха, відчуження від пристрастей, любов до Бога, ревність у молитві, сльози з умилінням, і турботу про вбогих, - Христос в писаннях завіщав.
Зраненого душею гріховним мечем, і ураженого численними злими ділами, Лікарю душ наших, зціли як Доброчинець, наклавши на мене ліки мудрих заповідей Твоїх, Чоловіколюбче.
Богородичний: Нескверна скиніє, Пресвята Діво, оскверненого мене наступами лютих пристрастей, джерелом милості своєї очисти, і подай мені потоки умиління, знищивши гріха глибину.
Пісня 8 Ірмос: Ізбавителю всіх всесильний,* посеред полум’я благочестивих юнаків,* зійшовши, оросив єси, і навчив співати:* всі діла благословіть і оспівуйте Гопода.
Проходячи непостіний шлях життя, упав я в розбійницькі помисли, і від ран засмердівся; лікарю недужих, подай мені руку, усіх святих Твоїх мольбами.
Буря лютого гріха розбурхує мій розум; як Петра спаси мене, Ісусе, що співаю: всі діла благословіте і оспівуйте Господа.
Стриманням пристрасті умертвімо, постом дух окрильмо до небес, і закличмо в умилінні сердець: згрішили ми перед Тобою, Боже, як щедрий, прости.
Богородичний: В утробу твою вселився Всевишній і ширшою від небес тебе показав, і заступництвом непоборимим для тих, що співають, Діво: всі діла благословіте і оспівуйте Господа.
Пісня 9 Ірмос: Єва, занедужавши непослухом, стягнула прокляття,* а ти, Діво Богородице,* плодом свого лона дала світові квіт благословення,* тому Тебе всі величаємо.
Постімося від пристрастей гніву, насолодімося нело̀жною любов’ю, нагодуймо убогих хлібом, годовані божественною благодаттю, і сльозами вгасімо сьози майбутнього вироку.
Окаянна душе, зітхай, печалься, о́брази покаяння покажи, нині при дверях день, Суддя нелицемірно судить, і віддає кожному за вчинками, як написано.
Не набув я діянь благих, осквернив ризу, яку прийняв, - божественного хрещення одежу; у темряві невідання ходжу̀. Світлом лиця Твого, Господи, мене із відчаю підведи.
Богородичний: Маріє, всіх владарко, мене, поневололеного усяким гріхом, ти, Діво, висвободи, як родителька Визволителя душ наших: ти бо невимовно породила сущу Доброту.
Стихири на стиховні
(г. 5): Дивна це зброя - молитва й піст.* Бо саме ним натхнений, Мойсей списав Закон,* а Ілля - став ревнителем жертв.* В ньому й ми, вірні, перебуваючи,* до Спасителя кличмо:* Проти тебе єдиного ми згрішили, - помилуй нас!
Стих: Насити нас уранці милістю твоєю, Господи, щоб ми раділи й веселились по всі дні наші. Звесели нас мірою днів, за яких ти засмутив нас, мірою літ, що в них ми зазнали горя.* — Нехай виявиться твоїм слугам твоє діло, і слава твоя - їхнім дітям.
Дивна це зброя - молитва й піст:
Стих: І милість Господа, Бога нашого, нехай буде над нами,* — і стверди діло рук наших; стверди його - діло рук наших.
Благословенне воїнство Царя небесного!* Хоч страстотерпці були землянами,* то вони, погордивши тілами,* спромоглися доступитись до ангельського чину,* і стражданнями своїми удостоїлись почесті безтілесних.* Їхніми молитвами, Господи,* спаси душі наші.
Слава і нині: Припадаємо до тебе, Благословенна,* як до Божої Матері:* Молися за спасіння душ наших.

Немає коментарів:

Дописати коментар