вівторок, 26 березня 2013 р.

НЕДІЛЯ V ВЕЛИКОГО ПОСТУ - утреня


НА УТРЕНІ
На Бог Господь тропар воскресний (двічі); слава: преподобній Через тебе мати; і нині: Ти, Милосердний. Далі порядок звичайний.
Канони: воскресний з Богородичним на 6; Тріоді иа 4 і преподобної на 4; катавасія: Відкрию уста мої.
Приспіви: на воскресному: Слава, Господи, Святому Воекре-сінню Твоєму.
На Тріоді: Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.
Преподобній: Преподобна мати Маріє, моли Бога за нас.

ПІСНЯ І
Ірмос, глас 8-й: Воду перейшовши, як по суші, і єгипетського лиха позбувшись, Ізраїль взивав: Визволителеві й Вогу нашому співаймо.
Віддав Ти мене ласолюбству багатого, що кожний день веселиться в багатстві розкошів, але молю Тебе, Спасе, врятуй мене від вогню, як Лазаря.
Зодягнувся я, Спасе, ласощами, як той, що наряджався у вісон, золото і золототкану одежу, але не відішли мене в огонь, як того.
Колись багатий втішався багатством і ласолюбством у тлінному житті і тому був засуджений на муки, бідний же Лазар блаженствував.

Богородичний: Чини ангельські і людські безперестанно прославлять Тебе, Мати Безмужна, бо Творця їх, як Младенця, в обіймах Своїх Ти носила.
ПІСНЯ ІІІ
Ірмос: Ти єси твердиня для тих, що припадають до Тебе, Господи, Ти єси світло потьмарених, і прославляє Тебе дух мій.
Як Лазаря спас єси від полум'я, Христе, так і мене, недо-стойного раба Твого, врятуй від огню геенного.
Багатий я на пристрасті й насолоди, а, як Лазар, убогий на добрі діла, але спаси мене, Господи.
В багряницю й вісон зодягався багатий з похітливістю й гріхами, тому й мучиться в огні.
Богородичний: Дай мені поміч молитвами Твоїми, Всечистая, приступи лютих напастей відганяючи.
Сідальиий, глас 8-й: Приборкавши всі тілесні похоті постовими подвигами, відважні помисли душі своєї виявила єси. Забажавши бо бачити Хрест Господній, ти саму себе для світу розп'яла, всечесна, і відтоді любов'ю до ангельського життя усердно направляла себе, всеблаженна. Моли Христа Бога дарувати відпущення гріхів тим, що з любов'ю шанують пам'ять твою.
Слава, і нині, Богородичний:
Прославмо Двері Небесні і Ковчег, Всесвяту Гору, Світосяйну Хмару, Неопалиму Купину, Рай Словесний, Визволення Єви, усієї вселенної Скарб Великий, через Неї бо сталося спасіння світу і відпущення давніх гріхів. Тому й взиваємо до Неї: молися Синові Твоєму й Богові, щоб дарував Він відпущення гріхів тим, хто побожно поклоняються Всесвятим Родинам Твоїм.
ПІСНЯ IV
Ірмос: Почув я, Господи, про таємницю Провидіння Твого, зрозумів діла Твої і прославив Твоє Божество.
Насолоджувався багатий їжею і одежею пишався, Лазар же бажав насититися крихами з трапези його.
Навіть пси облизували язиком струпи убогого Лазаря, співчутливішими буваючи до убогого, ніж розум багатого.
Колись Лазар в муках від ран убожества валявся перед ворітьми багатого, Спасе, зате він нині прославляється.
Богородичний: Моли, Пречистая, Народженого Тобою про спасіння від неволі спокусника тих, що Тебе прославляють, бо Ти Єдина єси Заступниця за нас.
ПІСНЯ V
Ірмос: Нащо Ти відкинув мене від лиця Твого, Світе Незаходимий, і покрила пітьма ворожа мене окаянного, але наверни мене й до світла заповідей Твоїх стежки мої направ, молюся.
Коли багатий побачив Лазаря, що перебував у лоні Авраамовому в радості, світлі і сяйві, то заголосив: Отче Аврааме, помилуй мене, в огонь засудженого, і язик мій від спраги горить.
Насолоджувався ти, багатством життя веселячись, Авраам сказав багатому, через те й мучишся тут, перебуваючи вічно в огні; убогий же Лазар радощами вічними втішається.
Багато спокус мав я у житті, подібно до багатого, в розкошах усе своє життя прожив, Чоловіколюбче, але прошу Твоїх щедрот, щоб визволився я від вогню і, як Лазар, спасся.
Богородичний: Матірню сміливість до Сина Твого маючи, єдинокровного піклування про нас, Пречиста, не зневаж, благаємо, бо ми, християни, одну Тебе милостивою Заступницею перед Владикою маємо.
ПІСНЯ VI
Ірмос: Очисти мене, Спасе, бо великі беззаконня мої, і з глибини зла виведи, молюся. Тебе бо я звав, і Ти почув мене, Боже спасіння мого.
Багатий засудив себе любострасшш життям на огненне полум'я. Вбогий же Лазар, проживши в цьому житті в нужді, сподобився безконечної радости.
В лоні Авраамовім Лазар сподобився вічним життям втішатися. На вогонь же засуджений багатий мучиться душею й тілом.
На вогонь засуджений багатий за Лазаря. Не осуди мене, окаянного, Чоловіколюбче Господи, але, як Лазаря, світла Твого сподоби.
Богородичний: О коли б нам визволитися від гріхів лютих молитвами Твоїми, Божа Мати Чистая, і сподобитися Божественного сяйва Сина Божого, що несказанно від Тебе тіло прийняв.
Кондак, глас 3-й
Різними гріхами раніше сповнена, ти через покаяння Христовою невістою нині явилася; ангельське життя наслідуючи, зброєю Хреста демонів нищиш. Тому явилася єси невістою Царства, Маріє преславна.
Ікос: Невісту Христову і дочку піснями прославмо нині, Марію незабутню, що з'явилася овечам єгипетським; всіх цих спокус уникла і єдиним приростом до Церкви прибула, взявши на себе подвиг отримання й молитви понад міру людського єства. Тому Єдиний Вседержитель підніс і життя й діяння Марії Єгипетської.
ПІСНЯ VI
Ірмос: Отроки, що з Юдеї прийшли, вірою в Тройцю полум'я в печі перемогли колись, співаючи: Отців наших Боже, Благословен єси.
Як колись Іов лежав на гноїщі з червами і в бруді, так і перед ворітьми багатого сидів Лазар, співаючи: Отців Боже, Благословен єси.
Валяючись вдавні перед ворітьми немилосердного багатого, Лазар бажав крихот із його трапези, але ніхто не давав йому: замість них знайшов Авраамове лоно.
Долі немилосердного багатого позбав мене, Христе мій, молюся, прилучивши до вбогого Лазаря, сподоби взивати до Тебе з подякою: Отців наших Боже, Благословен єси.
Богородичний: Із утроби дівочої тіло прийнявши, явився Ти на спасіння наше. Тому Матір Твою, Богородицю, визнаючи, вдячно взиваємо: Отців наших Боже, Благословен єси.
ПІСНЯ VIІІ
Ірмос: В сім раз сильніше піч розпалив халдейський гнобитель на богочестивих лютуючи, та, побачивши вищою силою спасених, Творцеві й Визволителю заспівав: Отроки, благословляйте; священики, співайте; люди, прославляйте по всі віки.
В багряницю, вісон і порфіру вдавні пишно зодягався окаянний багач, убогий же Лазар при воротях його в муках лежав, впалими від трапези крихтами бажаючи насититися, і ніхто не подав йому. Тепер же в славі царствує з Христом.
При воротях багатого лежав Лазар із гноїстими ранами на тілі і хотів насинитися крихтами від їжі, та ніхто не дав йому, тільки пси співчутливо язиком облизували гній і струпи його. Тому нині втіхи в раю сподобився.
В ласощах премногих, як колись багатий, що кожного дня зодягався в багряницю, і я, Многомилостивии, в розкошах життя цього себе осуджую за ласощі й спокуси. Тому благаю Тебе, Христе, від огню вічного визволи мене по всі віки.
Троїчний: Трисвяте Божество, Єдиносяйну Зорю від Єдиного Триіпостасного Єства: Предвічного Родителя, Єдиносущне з Отцем Слово і Співвладаря Єдиносущного Духа, діти, благословляйте, священики, оспівуйте, люди, прославляйте по всі віки.
Чеснішу.
ПІСНЯ IX
Ірмос: Тебе, Непорочіну Матір Бога Вишнього, що незбагненно по Закону Істинного Бога породила, Вищу пречистих Сил, невмовкними піснями слави величаємо.
Як Бог Істинний, уподібни мене убогому Лазареві, Христе, молюся, знищуючи жадобу мою до ласощів, чеснотами мене збагати, щоб я в піснях усердно прославляв Тебе.
Розум мій зневажив те, за що багатий і немилосердний вкинутий був до пекла силою заповідей Твоїх, Чоловіколюбче. Але, як Співчутливий і Милосердний, поверни мене в попередній стан, як колись чотириденного померлого друга Лазаря.
Всім нам відома притча Владична тому, всі вірні, зненавидьмо немилосердя багатого, щоб не зазнати мук і в лоні Авраамовім вічно радуватися.
Богородичний: Тебе, що на руках носила на небесах прославлюваного всяким творінням Невидимого Бога, Який через Тебе завжди дарує нам спасіння, з вірою величаємо.
Світильний воскресний, а також преподобної:
За приклад покаяння тебе, всепреподобна Маріє, маючи, моли Христа, щоб у час посту і нам дарував його, і ми з вірою і любов'ю в піснях тебе прославимо.
Богородичний: Утіхо ангелів, скорботних Радосте, християн Заступнице, Діво, Мати Господня, охорони нас і врятуй від вічних мук.
Хвалітні Стихири Октоїха на 8.
Також Тріоді.
Стих: Воскресни, Господи Боже мій, нехай піднесеться рука Твоя, не забудь убогих Твоїх до кінця. (Пс. 9, 33)
Стихира, глас 1-й: Царство Боже не в їжі і питті, а в правді, стриманості і побожності, тому не багаті увійдуть до нього, а ті, що скарби свої в руки убогих віддають. Цього і пророк Давид учить, кажучи: праведний муж, що милосердує кожного дня, радується в Господі, в світлі ходить і не спотикнеться. Це все для науки нам написано, щоб, постячи, ми добро творили, а Господь дасть нам, замість земного, небесне.
Слава: та ж стихира, і шині: Преблагословенна єси. Славословіє велике і Відпуст.

Текст за Постовою тріоддю 1976 р.(Видання Консисторії Української Православної Церкви в Сполучених Штатах Америки)

Немає коментарів:

Дописати коментар