понеділок, 25 березня 2013 р.

НЕДІЛЯ БЛУДНОГО СИНА - утреня


НА УТРЕНІ
Все за Уставом чергового гласу. Після Хваліть ім'я Господнє. Псалом 136-й:
На ріках Вавилонських, там ми сиділи і плакали, коли споминали Сіон наш. На вербах там посеред нього повішали органи наші. Там бо полонителі наші питали нас про слова пісень і варта їх про спів: співайте нам пісень Сіонських. Як же нам співати шоню Господню на землі чужій? Нехай пристане язик мій до гортані моєї, коли не пом'яну тебе, коли не поставлю Єрусалим початком радости моєї. Пригадай, Господи, в Єрусалима день сини єдомські, що кричали: руйнуйте, руйнуйте його дощенту. Дочко Вавилону, окаянная, щасливий, хто віддасть тобі, що заподіяла нам. Щасливий, хто візьме і розіб'є дитяток твоїх об камінь.
Тропарі Непорочні, прокимен, Євангелія, Воскресіння Христове бачивши, Псалом 50, Покаяння відкрий мені двері. По Спаси, Боже, людей Твоїх.

КАНОН
воскресний на 4, хрестовоскресний на 2, Богородиці на 2 і Тріоді на 6. Глас 2-й.
ПІСНЯ І
Ірмос: Мойсеєву пісню сприйнявши, заспівай, душе: Помічник і Покровитель став мені на спасіння. Він Бог мій, і прославлю Його.
Ісусе Боже, прийми нині і мене, що каюся, як блудного сина, що все життя в лінощах прожив і Тебе прогнівив.
Марно розтратив я божественне багатство, яке Ти раніше був дав мені, віддалився від Тебе і блудно жив. Милосердний Отче, прийми ж і мене, що вертаюсь до Тебе.
Слава: Батьківські обійми нині розпростерши, прийми, Всещедрий Господи, і мене, як блудного, щоб я, дякуючи, прославляв Тебе.
І нині: Виявивши, на мені, Боже, всю благостиню, зневаж, як Благодійник, безліч гріхів моїх за Божественні молитви Твоєї Матері.
Катавасія: Мойсееву пісню.
ПІСНЯ ІІІ
Ірмос: Неплідний мій ум перетвори мені, Боже, в плодоносний милосердям Твоїм, Творче добра, Садівничий добробуту.
Нестямний я був, безумно пристав я до одержимих пристрастями, але прийми мене, Христе, як блудного.
Наслідуючи голос благання блудного, взиваю: згрішив я, Отче, але, як і його, обійми і мене нині і не відкинь мене.
Слава: Обійми Твої розпростерши, Христе, милостиво прийми мене, що подаль від гріха і пристрастей відвертаюсь.
І нині: Преславна між жонами, збагати на добрі діла і мене, зубожілого через множество гріхів, Чистая, щоб я прославляв Тебе.
Катавасія: Неплідний мій ум.
Сідальний, глас 1-й:
Батьківські обійми поспіши розкрити для мене: прожив я блудно життя своє, нині надіюсь на невичерпне багатство щедрот Твоїх, Спасе, злиденного мого серця не відкинь. До Тебе, Господи, у скорбі кличу, згрішив я, Отче, проти неба і перед Тобою.
Слава, той же. І нині, Богородичний:
Неневісна, Чистая Богородице Діво, Єдина Заступнице і Покрово вірних, від біди, скорбот і лютих напастей визволи всіх, що на Тебе, Отроковице, надію мають, і душі наші спаси Божественними молитвами Твоїми.
ПІСНЯ ІV
Ірмос: Передбачаючи Твоє народження від Діви, пророк проповідував виголошуючи: почув я вість про Тебе і убоявся, бо з півдня і з гори святої, благодаттю захищеної, прийшов єcи, Христе.
Багатство благ, яке дав мені Ти, Небесний Отче, марно розтратив я, ставши рабом чужинців. Тому взиваю до Тебе: згрішив я перед Тобою, прийми мене, як колись блудного, розкривши обійми Твої до мене.
Став я рабом всякого зла, безсоромно приставши до спокусників пристрастями, нестямним був через нерозумність. Змилуйся, Спасе, Пренебесний Отче, наді мною, що припадаю до безлічі щедрот Твоїх.
Слава: Набравшись всякого сорому, не наважуюсь глянути на висоту небесну, безрозсудно бо піддався я гріхові. Нині ж каючись, взиваю з розчуленням: згрішив я перед Тобою, прийми мене, Всецарю.
І нині: Людям Помічнице, тверда Надіє всіх християн, Пристановище тим, що спасаєш. Спаси мене, Діво Чистая, Материнськими молитвами Твоїми і життя вічного сподоби.
Катавасія: Передбачаючи Твоє народження.
ПІСНЯ V
Ірмос: По ночі минулій наблизився день і світ мирові засяяв, тому хвалять Тебе Ангельські Чияи і славословить Тебе вселення.
Став я рабом чужинців, в країну пагубну відійшов і набрався сорому. Нині ж каючись, кличу до Тебе, Щедрий: згрішив я.
Отцеве Твоє милосердя нині відкрий мені, Небесний Отче, в гріхах розкаяному, і не відкинь мене, превелику милість маючи.
Слава: Не смію поглянути на висоту небесну, без числа прогнівив я Тебе, Христе, але, знаючи Твої щедроти милостиві, взиваю: згрішив я перед Тобою, очисти і спаси мене.
І нині: Всесвятая, Діво Благодатна, що породила Очищення всім, тягар гріхів моїх молитвами Твоїми облегши.
Катавасія: По ночі минулій.
ПІСНЯ VІ
Ірмос: В глибині гріховній, Спасе, перебуваю я, житейським морем збурений, але, як Іону від звіра, так і мене від пристрастей визволи і спаси мене.
Глибина гріховна тримає мене безперестанно і бушування гріхів затоплює мене. Направ мене до пристановища життя, Христе Боже, і спаси мене, Царю слави.
Отцеве багатство розтратив я пагубно і, зубожівши, соромом укрився, поневолений марними помислами. Тим то взиваю до Тебе: Чоловіколюбче, змилосердься і спаси.
Слава: Жадністю занедбав я всякі блага і віддалився від Тебе, Всеблагий, зжалься нині наді мною в покаянні і спаси, Христе, мене, що оспівую Твоє чоловіколюбство.
І нині: Отроковице, що породила Спаса і Владику Христа, спасіння сподоби мене, зубожілого на добрі діла, щоб я оспівував Твою величність, Діво Чистая.
Катавасія: В глибині гріховній.
Кондак, глас 3-й:
Від Отцевої слави Твоєї віддалився я безумно, в безчесті розтративши багатство, яке Ти передав мені. Тим то голосом блудного взиваю до Тебе: згрішив я перед Тобою, Отче Щедрий, прийми мене в покаянні і настанови мене в одного з наємників Твоїх.
Ікос: Від Спаса нашого, що кожний день навчав словами Своїми, почуємо про блудного, наверненого до благорозумности і його добре покаяння візьмемо за приклад. До Відущого таїн усіх із смиренним серцем взиваємо: згрішили ми перед Тобою, Отче Щедрий, і ніколи вже не станемо достойними називатися як колись дітьми. Але Ти, як Істинний Чоловіколюбець, прийми і настанови мене в одного з наємників Твоїх.
ПІСНЯ VІІ
Ірмос: Херувимів наслідуючи, Отроки в печі раділи співаючи: благословен еси, Боже, що істиною і судом послав все це за гріхи наші, Всехвальний і Препрославлений по всі віки.
Похотям тілесним піддався я неприкаянно, і надто підкорився пристрасним вигадкам, і віддалився від Тебе, Чоловіколюбче. Нині ж кличу гласом блудного: згрішив я, Христе, не відкинь мене, бо Ти Єдиний Милостивий.
Не наважуючись навіть глянути на висоту небесну, взиваю: згрішив я перед Тобою, Всецарю, в безумстві один бо я прогнівив Тебе, відкинувши Твої заповіти. Тому, як Єдиний Благий, не відкинь мене від лиця Твого.
Слава: За молитви апостолів, пророків, преподобних, чесних мучеників і праведних прости мені, Господи, все, чим згрішив я, прогнівивши Твою милість, Христе, щоб і я прославляв Тебе повіки.
І нині: Явилась Ти, Богородице, Найсвітлішою від Херувимів і Серафимів і всіх небесних Воїнств, з ними ж ублагай, Всенепорочна, Безпочаткового Отця Божественне Слово, Його породила єси тілесно, щоб ми всі вічних благ сподобилися.
Катавасія: Херувимів наслідуючи.
ПІСНЯ VIII
Ірмос: Того, Хто колись на Синайській горі прообразив Мойсеєві у купині чудо Діви, оспівуйте, благословіть і прославляйте по всі віки.
Ти, що з великого милосердя зійшов на землю спасти мир добровільним стражданням, мене, зубожілого нині на всякі добродійства, як Милостивий, спаси.
Віддалився я від заповідей Твоїх, неприкаянно піддався облесникові, нині ж повертаюсь, як блудний колись, і припадаю до Тебе: прийми мене, Пренебесний Отче.
Благословім Отця, і Сина, і Святого Духа, Господа.
Пагубними помислами опанований, запаморочився я і віддалився від Тебе, цілком несамовитим ставши. Тому їв покаянні припадаю до Тебе, Щедрий, спаси.
І нині: Богородице Чистая, Єдина Заступнице відкинутих, направ і мене, смиренного і всякими гріхами сокрушенного.
Катавасія: Того, Хто колись на Синайській горі.
ПІСНЯ IX
Ірмос: Хто із смертних чув, або хто бачив коли, щоб Діва, зачавши в утробі Своїй і Дитя безболісно породивши, зосталася Дівою? Таке Твоє чудо, і Тебе, Чистая Богородице, величаємо.
Пізнай, Христе, печаль серця мого, наближся до повернення мого, зглянься на мої сльози, Спасе, і не відкинь мене, але знов пригорни ради милосердя Твого; прилучи мене до громади спасенних, щоб і я вдячно оспівував милість Твою.
Як розбійник взиваю: пом'яни мене; як митар скорботний, б'ю себе в груди і кличу нині: очисти мене, Всещедрий, від усіх злих діл моїх і прийми мене, як блудного, Всецарю, щоб і я оспівував Твою безмірну милість.
Зідхни нині, душе моя непрякаянна, і взивай до Христа: Господи, що ради мене з волі Своєї страждав, зубожілого мене на всякі добродійства, збагати мене на множество добрих діл, як Єдиний Благий і Многомилостивий.
Слава: Як колись влаштував еси гостину для блудного, що добровільно повернувся, так нині це вчини, Благий, і для мене, окаянного, простягаючи мені чесні Твої обійми, щоб, спасшись, славословив я Твою безмірну милість.
І нині: Світлими Твоїми молитвами, Діво, мисленні мої очі, затемнені злобою, просвіти, молюся, і на стежки покаяння направ мене, щоб і я достойно славословив Тебе, що несказанно породила Слово.
Катавасія: Хто із смертних. 
Ексапостиларій Октоїха. Також із цієї Тріоді.
Слава: Багатство благодаті, яке Ти дав мені, Спасе, я, окаянний, відійшовши, негідно й жахливо зужив, блудно поживши, демонам спокусливо розвіяв. Тепер же повертаюсь я: прийми мене, Отче Щедрий, як блудного, і спаси.
І нині: Розвіяв я багатство Твоє в марнотратстві, Господи, і лукавим демонам підкорився, окаянний. Але помилуй блудного і оскверненного очисти, Спасе, віддаючи мені первісну одежу Твого Царства.
Богородичний: Святая Мати Діво, велике провіщення апостолів, мучеників і пророків, і преподобних, умилостив для нас, рабів Твоїх, Богородице, Сина Твого і Господа, коли сяде судити кожного з нас по заслузі.
На „Хвалїтніх" стихири воскресні, 5 і Тріоді, 3.
Глас 2-й: Гласом блудного кличу до Тебе, Господи: згрішив я перед очима Твоїми, Благий, розтратив багатство Твоїх дарів. Але прийми мене покаянного, Спасе, і спаси мене.
Стих: Воскресни, Господи Боже мій, нехай піднесеться рука Твоя, не забудь убогих Твоїх до кінця. (Пс. 9,33)
Як блудний син, прийшов і я, Щедрий, все життя проживши в скитанні, розтратив багатство, яке Ти дав мені, Отче. Прийми мене, Боже, в покаянні і помилуй мене.
Стих: Славитиму Тебе, Господи, всім серцем моїм, розповім про всі чудеса Твої. (Пс. 9,2)
Розтративши і розвіявши блудно отецького майна багатство, нікчемний я став, в країні лукавих людей оселився і, більше не мігши терпіти співжиття з ними, повернувшися, взиваю до Тебе, Щедрого Отця: згрішив я перед небом і Тобою і недостойний назватися сином Твоїм. Прийми мене за одного з Твоїх наємників, Боже, і помилуй мене.
Слава, глас 6-й:
Отче Благий, віддалився я від Тебе, не остав мене, а ні позбав Царства Твого. Ворог прелукавии пограбував мене, взявши моє багатство; душевні дари блудно розвіяв я. Піднісшись же, звертаюсь до Тебе і взиваю: прийми мене за одного з Твоїх наємників.
Ти ради мене на хресті Свої руки простягнув, вирятуй мене від лютого звіра і в первісну одежу одягни мене, як Єдиний Многомилостивий.
І нині: Преблагословенна єси Богородице Діво.

Текст за Постовою тріоддю 1976 р.(Видання Консисторії Української Православної Церкви в Сполучених Штатах Америки

Немає коментарів:

Дописати коментар