вівторок, 26 березня 2013 р.

НЕДІЛЯ IV ВЕЛИКОГО ПОСТУ - утреня


НА УТРЕНІ
На Бог Господь тропар рядового гласу (двічі). Слава:  тропар преподобного, І нині: Богородичний відпустительний, глас 1.

Сідальний тріоді, глас 5-й: Пречи́стий Хре́ст Твій, Спа́се наш, як збро́ю спасі́́ння ма́ємо,* тому́ взива́ємо до Те́бе:* спаси́ нас, як Многомилости́вий усіх Бо́же,* що доброві́льно постражда́в за нас.
Слава, преподобного, глас 4-й
Засяявши чеснотами до небес, на істинній основі піднісся ти благочесно до незмірної глибини Богопізнання. Перемігши демонські підступи, охороняючи людей від їхньої шкоди, Іоане — Сходи чеснот, Ти й нині молишся за спасіння слуг твоїх.

І нині, богородичний: Той, Хто на Престо́лі Херуви́мськім сидить* і в ло́ні Отце́вім осели́вся,* як на Престо́лі свято́му Своє́му тіле́сно в утро́бі Твої́й, Влади́чице, перебува́є.* Так бо воцари́вся Бог над всіма́ наро́дами,* і ми свідо́мо ни́ні Йому́ співа́ємо,* Його́ ж і Ти, Чи́стая, моли́ про спасі́ння рабі́в Твої́х.

КАНОНИ
Воскресний з Богородичяим на 6, Тріоді на 4 і святого на 4. Канон Тріоді, глас 5-й.
ПІСНЯ І
Ірмос: Спасителеві Богу,* що людей, як по сухому, через море перевів* і фараона з усім військом потопив* — Йому Єдиному співаймо, бо Він прославився.
Приспів: Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.
Як той, що попався в руки розбійників, побитий і ледве живий ними залишений, так і я поранений гріхами моїми, Христе Спасе.
Кличу, ридаючи, не відкинь мене, Спасе, впалого в люту недугу, на розбійників розтратив я багатство Твоє. Тому молюся я: змилуйся і спаси мене.

Христе Спасе, Ти зцілив мене, що мав побитий язвами гріхів розум, від неправедних і лукавих помислів розбійників спаси мене, Многомилостивий.
Богородичний: Пречистая Мати Божа, безперестанно моли Бога, що від Тебе тіло прийняв і від лона Отцевого не відділився, щоб від усякого лиха спас створених Ним.
ПІСНЯ ІІІ
Ірмос: Силою Хреста Твого, Христе,* утверди мої помисли,* щоб величати і прославляти* Твоє триденне Воскресіння.
Дорогу життя гріховно проходячи, Христе, вкрився я ранами пристрастей від розбійників, але направ мене молюся.
Розбили душу мою розбійники і покинули чуть живого в ранах гріхів моїх, але зціли мене, Господи.
Через пристрасті втратив я заповіді Твої, Спасе Христе, і через розкоші занепав, але вияви до мене милість.
Богородичний: Безперестанно моли, Чиста, Того, Хто з лона Твого народився, щоб визволитися від спокуси диявола тим, що Тебе, Матір Божу, величають.

ПІСНЯ IV
Ірмос: Почув я вість про силу Хреста Твого,* що ним рай відкритий був,* і взивав я:* слава силі Твоїй, Господи.
Розбійники обікрали мою працю божественну і покинули мене мучитися від ран.
Хиткі думки мої відтягнули мене, Спасе, від заповідей Твоїх, і з тієї пори я поранений гріхами.
Левіт, побачивши мене, ранами вкритого, мимо пройшов, але Ти, Спасе мій, спаси мене.
Богородичний: Владично прославляємо Тебе, Богородице Неневісна, і до Твого заступництва ми, вірні, припадаємо.
ПІСНЯ V
Ірмос: Зранку взиваємо до Тебе, Господи:* спаси нас,* Ти бо єси Бог наш,* крім Тебе, іншого не знаємо.
Ісусе Христе, зглянься на рани душі моєї, як колись на схопленого розбійниками, і вилікуй хворість мою, молюся.
Знемігся я від болю ран гріховних, Христе мій, і з того часу лежу позбавлений божественних чеснот: молюся спаси мене.
Ієрей, як і левіт, бачили мене і, пройшовши мимо, не прийшли на поміч мені. Але Ти Сам, як Милосердний, подав мені спасіння нині і спас мене.
Богородичний: Не відкинь, Владико, мене окаянного, болісно бо поранили душу мою розбійники, але змилосердься, молюся, за молитви Богородиці.
ПІСНЯ VI
Ірмос: Оточила мене безодня,* і кит став гробом для мене;* я ж до Тебе, Чоловіколюбця, взивав,* і спасла мене десниця Твоя, Господи.
У пристрастях прожив я дане мені від Бога життя, Владико, і, зранений тяжко всякими гріхами, припадаю до Тебе: змилуйся наді мною, молюся.
Розграбували багатство моє і, як мертвого, покинули мене розбійники, зранивши пристрастями розум мій, але, змилосердившись, спаси мене, Господи.
Як побачив левіт муки від ран моїх, не терплячи болю, пройшов мимо мене. Ти ж, Чоловіколюбче, виявив до мене Твою велику милість.
Богородичний: Тебе, Купину Неопалиму, і Гору, і Ліствицю одушевленну, і Двері Небесні, Маріє Преславна, православних Похвало, достойно величаємо.

Кондак, глас 4-й: Господь поставив тебе, наставниче, отче наш Йоане,* на висоті отримання,* як зорю істинну,* що освітлює всі краї землі.

ПІСНЯ VIІ
Ірмос: Преславний отців Господь* полум'я погасив, отроків росою покрив,* які однодушно співали:* Боже, Благословен єси.
Розбійники напали на мене, окаянного, і пораненого лишили мертвенного і бездиханного мене; тому молюся Тобі: Боже, змилостися наді мною.
Розум мій опанували помисли неприкаяні і, поранивши пристрастями, зоставили мене мертвенного з безліччю гріхів, але, Спасе, зціли мене.
Якби побачив левіт мене в муках від ран, то не стерпів би їх і пройшов би мимо, але Сам зціли мене, Спасе мій.
Богородичний: Ти, що від Діви тіло прийняв, Христе, спас мене, на рани мої виливаючи велику милість щедрот Твоїх: того ради й славлю Тебе.
ПІСНЯ VIІІ
Ірмос: Тобі, Творче всього,* отроки в печі, всесвітній хор склавши, співали:* Всі творіння, Господа хваліть* і прославляйте по всі віки.
Злочинними помислами осквернив я, Спасе, ранами гріхів життя моє і через те стратив Божественний Твій образ, Чоловіколюбче Боже, але змилуйся наді мною.
Прийшов єси на землю з небес, Спасе, змилостивившись наді мною, ударами уразливих гріхів цілком пораненим, Щедрий, і вилив єси на мене, Христе, милість Твою.
Тіло й душу Ти, Владико Спасе, дав на викуп мене, мечем гріхів пораненого, і спас мене із незціленних ран, як Милостивий.
Богородичний: Тебе, Діво, що понад розум Богочоловічим словом породила Господа і Дівою зосталася, всі творіння, благословлять і прославляють по всі віки.
Хвалимо, благословимо. Чеснішу.
ПІСНЯ IX
Ірмос: Ісає, ликуй,* Діва мала в утробі і породила Сина Еммануїла,* Бога і Чоловіка,* Восток ім'я йому;* Його ж величаючи,* Діву прославляємо.
Заповідей Твоїх, Владико, не зберігши розумом своїм, впавши у пристрасті насолод, позбувся я благодаті і в ранах викинутий нагим. Тому молю Тебе, Спасе, спаси мене.
Навіть левіт не зміг обмити струпів моїх, але Ти прийшов до мене, Благий, співстраждально і вилив на мене милість щедрот Твоїх, Спасе, як Найдосконаліший Лікар, зціляючи мене.
Як істинно Добросердечний, Христе Спасе, змилостивившись, спас єси мене, тяжко ушкодженого ранами від розбійників, віддавши Душу й Тіло Своє на викуп мій, як два динарії.
Богородичний: Понад розум родини Твої, Мати Божа, бо без мужа зачаття в Тобі і в дівстві народження відбулося, бо Рожденний є Бог, Його ж величаючи, Тебе, Діво, ублажаємо.
Світильний воскресний і преподобного.
Слава: Шкідливих пристрасних принад світу уникнув єси, отче преподобний, і, постом тіло ізв'яливши, обновив єси силу душі і славою небесною збагатився, тому не переставай молитися за нас, Йоане.
І нині: Як істинну Богородицю ми, Тобою спасені, визнаємо Тебе, Владичице, бо несказанно породила єси Бога, Який Хрестом знищив смерть, призвав до Себе собори преподобних, з якими і ми прославляємо Тебе, Діво.
Хвалитні стихири Октоїха
Стих: Воскресни, Господи Боже мій, нехай піднесеться рука Твоя, не забудь убогих Твоїх до кінця. (Пс. 9, 33)
Слава, глас 1-й: Прийдіть, потрудімось у таємному винограднику,* приносячи в ньому плоди покаяння,* не за їжу й пиття турбуючись,* але в молитвах і пості чесноти примножуючи.* Вдоволений цими ділами Господь* віддасть нам заплату, і врятує душі від провин гріховних,* Єдиний Многомилостивий.

Текст за Постовою тріоддю 1976 р. (Видання Консисторії Української Православної Церкви в Сполучених Штатах Америки)

Немає коментарів:

Дописати коментар