вівторок, 26 березня 2013 р.

НЕДІЛЯ ПРАВОСЛАВ'Я - утреня

НА УТРЕНІ
На Бог Господь тропар воскресний (двічі).
Слава, глас 2-й:
Пречистому Образові Твоєму поклоняємось, Милосердний, благаючи прощення провин наших, Христе Боже; Ти бо з волі Своєї виявив милосердя тілом зійти на хрест, щоб визволити створених Тобою з неволі ворожої. Тому вдячно співаємо Тобі: Ти радістю наповнив усе, Спасе наш, прийшовши світ спасти.
І нині, Богородичний:
Незбагненні і преславні всі Твої таїнства, Богородице, в чистоті запечатаній і в дівстві збереженому Дійсною Матір'ю явилася Ти, Істинного Бога породивши. Його ж моли спастися душам нашим.

По кафізмах сідальні Октоїха, Ангельський Собор, Іпакої, Степенна і прокимея гласу, Євангелія воскресна, Воскресіння Христове, Псалом 50-й, Слава: Покаянна відкрий мені двері, Спаси, Боже, людей і канони.
Канони: Воскресний і Богородиці і Тріоді на 6, Глас 4:
ПІСНЯ І
Ірмос: Моря Червоного глибину не мокрими ногами древній перейшов Ізраїль і навхрест складеними Мойсеевими руками Ама-лікову силу в пустині побідив він.
Плещучи руками, в радості заспіваймо нині, вірні: які дивні діла і велика сила Твоя, Христе, що нашу однодумність і згоду встановив.
Прийдіть, Богом умудрені, день радісний відсвяткуймо, нині небо і земля веселиться, і Ангельські Чини і громади людей достойно святкують.
Бачачи превелике благодійство, як розділені члени Христової Церкви єднаються в одно, заплещімо руками і прославмо Бога, що мир подав.
Одержала Церква сьогодні перемогу побожним велінням і порадою царів наших Михаїла і Феодори, що благочестиво дотримуються віри православної.
Богородичний: Зброя злочестивих єресей явно щезла, храм бо Твій, Чесніша Пречиста, Образами пишно украшении бачачи, нині священно радуємося.
Катавасія: Моря Червоного глибину.
ПІСНЯ ІІІ
Ірмос: Веселиться Тобою Церква Твоя, Христе, взиваючи: Ти моя кріпость, Господи, і пристановище і твердиня.
Уже більше нечестиві єретики тепер не будуть гордитися: Божа бо сила православіє утвердила.
Хмари пророчі хай зішлють нам із небес животворчу росу на зміцнення віри.
Благозвучно таємні труби Христових Апостолів надприродньо нехай провіщають шанування чесних Образів.
Прославмо Христа, що явив нам царицю благочестиву, Христолюбиву з Богом увінчаним нащадком.
Богородичний: Прийшовши до святого Храму Твого, Пречиста, ми, вірні, молимося, щоб просвітшися нам нині світосяйною благодаттю.
Катавасія: Веселиться Тобою.
Сідальний, глас 1-й:
Божественний Твій вид відтворюючи в Образі, Христе, ми ясно прославляємо народження, несказанні чуда, добровільне розп'яття. Звідусіль страхом від них відганяються біси і нечестиві в смутку ридають, як співучасники бісів.
Слава: Матір вишній Сіон священно красується образами пророків, священомучеників та іконами всіх святих, як уявний жених і невіста звеличуються духовними красотами.
І нині, Богородичний: Покровом і Могутньою Заступницею явилася Ти, Чиста, тим, що з любов'ю шанують Твою святу Ікону, однодумно прославляють і істинно поклоняються Тобі, бо Ти відвертаєш усяке лихо далеко від них, як Всемогутня.
ПІСНЯ IV
Ірмос: Бачивши Тебе, Сонце Правди, піднесеного на хресті, Церква стривожилась, достойно Езкваючи: слава силі Твоїй, Господи.
Слово Боже, надхненням Божественного Утшгателя Твій Храм освяти і пришестям Його еретицьку спокусу віджени, Многомилостивий.
Ти, визволивши людей Твоїх від злиденного нечестя, покажи благочестя їм, усердям розпаленим, що з вірою взивають: слава силі Твоїй, Господи.
Дивлячись на Божественні Оселі в сяйві священновидних писаннях Образів Христа і Богородиці, священно радуємось.
Духовно і тілесно прекрасна цариця, забажавши істинного Христового Царства, написала Його Пречистий Образ та ікони святих.
Богородичний: Породивши втілене Божественне Слово, Ти, Благодатна, явилась Божественним Святилищем Його, Ним же і Храм Твій світосяйний обновляється.
Катавасія: Бачивши Тебе.
ПІСНЯ V
Ірмос: Ти, Господи, Світе мій, в мир прийшов, Світе Святий, визволити з темної несвідомости тих, що з вірою прославляють Тебе.
Дай, Господи, Церкві Твоїй тверду опору непорушною бути від віку й до віку від заколотів єресей.
По всій землі світ посланої вірним із неба радости і Божественного захисту засяяв.
Єдиний Благий і джерело благости, піднеси силу православних царів, що шанують Образ Твій.
Незаходимий світ благочестя засяяв нам волею богонадхнен-них вірних царів і їхнім богомудрим чином.
Богородичний: Віднови нам стародавню красу, Пречиста Бо-гомати, і дім Твій цей освяти Твоєю благодаттю.
Катавасія: Ти, Господи, Світе мій.
ПІСНЯ VI
Ірмос: Принесу жертву з піснею хвали Тобі, Господи, — виголошує Церква, — очистившись від ідольської крови з ребер Твоїх милостиво пролитою кров'ю.
Пишеться і почитається правдиво прославлюваний Образ Владики, і знову Церква набирає сміливости благочесяо Спаса прославляти.
Звільняється від печалі й темряви єресей Христова Церква і носить одежу радости, і божественною, і світоносною покривається благодаттю.
Давню добру славу сяйва одержав православний собор, заходами цариці Феодори і її благочестивого сина самодержця Михаїла відбутий.
Богородичний: Той, що звелів вдавні бути скинії місцем богослуження, в Тобі, як у Скинії словесній, живе Єдиний Препрославлений, що Храм Твій, Діво, прославляв чудесами.
Катавасія: Принесу жертву з піснею.
Кондак, глас 2-й
Неосяжне Слово Отцеве від Тебе, Богородице, тіло прийнявши, осяжним стало і, вдавні осквернений образ відтворивши, з божественною добротою сполучило. Тільки визнаючи спасіння в ділах і словах, ми це виявляємо.
Ікос: Це таїнство Божого Провидіння давні пророки, з неба від Бога надхнешшми бувши, нас ради, в кінці віків спроможних, передвістили, одержавши це просвітлення. Отже, взявши з нього науку, Єдиного Господа Бога ми визнаємо, в трьох Іпостасях про-славлюваного. Йому Єдиному поклоняючись, єдину віру і єдине хрещення маючи, ми в Христа одягнулися. Тільки визнаючи спасіння в ділах і словах, ми це виявляємо.
ПІСНЯ VII
Ірмос: В печі персіянській Авраамові Отроки, любов'ю благочестя більше як полум'ям охоплювані, взивали: благословен єси в Храмі слави Твоєї, Господи.
Хай співторжествує любов'ю Ангельське Воїнство церковній урочистості, богомудро взиваючи: благословен єси в Храмі слави Твоєї, Господи.
Церква перворідних і собор святих радується, бачачи, як божественні люди нині однодумно співають: благословен єси в Храмі слави Твоєї, Господи.
Визволені раніше від нечестивої єресі волею достойно хвальної цариці Феодори, співаємо: благословен єои в Храмі слави Твоєї, Господи.
Богородичний: Вище Чину блаженних вознеслася Ти, Все-чиста, як Єдина Мати Сотворителя, тому радісно взиваємо: благословенна Ти межи жонами, Всенепорочна Владичице.
Катавасія: В печі персіянській.
ПІСНЯ VIII
Ірмос: Руки розпростер Даниїл, левам пащі заткнув у рові; вогненну ж силу загасили, чеснотами оздоблені, благочестя ревнителі Отроки, взиваючи: благословіть, всі творіння Господні, Господа.
Закони отців Церкви зберігаючій, Образи Христові і Його святих пишемо, і цілуємо устами, серцем і волею, взиваючи: благословіть, усі діла Господні, Господа.
З писаного образа на первообраз честь і поклоніння переносячи, наслідуючи вчення богонадхнених, шануємо і до Хряста з вірою кличемо: благословіть, всі діла Господні, Господа.
Просвітливши розум світом Божественного Духа, плоди богомудрости маючи, чесна цариця полюбила велич і красу Церкви Христової, прославляючи разом із вірними Ісуса Богочоловіка.
Богородичний: Промінням світу мисленного освічуваний, Божественний Храм Твій охороняє нині гсіх покровом Духа і освячує вірних, що однодушно співають: благословіть, всі діла Господні, Господа.
Хвалимо, благословимо, поклоняємось Господеві, співаючи і прославляючи по всі віки.
Катавасія: Руки розпростер Даниїл.
І співаємо: Чеснішу.
ПІСНЯ IX
Ірмос: Наріжіний камінь нерукосічний від невсіченної гори, Тебе, Діво, відсікся — Христос, що сполучив роз'єднані єства, тому, радуючись, Тебе, Богородице, величаємо.
Священнописаними образами прикрашену чесну Церкву знову бачачи, з острахом і пошаною всі прийдімо і заспіваймо Богові: Тебе величаємо, Триіпостасний.
Честь і славу придбавши: Хрест Твій, чесні ікони і образи святих, Церква з радістю і веселістю Тебе, Владико, величає.
Осяй божественною Твоєю славою царів наших, Щедрий, і охорони їх полками і військовою силою Ангелів, підкорюючи їм лютих ворогів, Владико.
Богородичний: Знято осуд з праматері Єви, Богородице, бо Ти, Чистая, несказанно породила Владику всіх, і Його Образові на іконах нині поклоняємось.
Катавасія: Наріжний камінь нерукосічний.
Ексапостиларій воскресний і цей із Тріоді:
Заграйте, руками заплещіть і з радістю заспівайте: які дивні і надзвичайні діла Твої, Христе! І хто зможе, Спасе, висказати могутність Твою, що нашу однодумність і однозгідність в Єдину Церкву з'єднав.
Богородичний: Знищилася нині зброя єресі і з шумом щезла пам'ять про неї: Храм бо Твій, Пречистая, пребожественно прикрашений благодаттю чесних ікон бачачи, всі наповнюємось радістю.
Хвалітні стихири воскресні 5 і Тріоді 3, глас 4-й:
Тобою, Женихом і Сотворителем Своїм, Чоловіколюбче, радується Церква, що її Божественною волею від ідольської спокуси визволив і з Собою Чесною Кров'ю заручив, Вона світло приймає священне встановлення ікон і, радуючись, оспівує Тебе і прославляє вірно.
Стих: Славитиму Тебе, Господи, всім серцем моїм, розповім про всі чудеса Твої. (Пс. 9, 2)
Образ Тіла Твого, Господи, встановлюючи, з любов'ю цілуємо, усвідомлюючи велике таїнство піклування Твого. Не привидом, як кажуть богоборні єретики, але істиною і природою Тіла явився Ти нам, Чоловіколюбче, і Тобою підносимося до Твоєї любови і бажання.
Стих: Возвеселюся і возрадуюся Тобою, співатиму імені Твоєму, Всевишній. (Пс. 9,3)
День радісний і веселістю сповнений настав нині: сяйво бо істинних догматів палає і сяє нині Церква Христова, прикрашена встановленням і ікон святих і сяйвом образів, і удостоюється Божої нагороди однодумність вірних.
Стих: Воскресни, Господи Боже мій, нехай піднесеться рука Твоя, не забудь убогих Твоїх до кінця. (Пс. 9,33)
Мойсей під час посту закон прийняв і людей привернув; Ілля, постячи, небеса замкнув; три Отроки Авраамські беззаконного мучителя постом перемогли, ним же і нас, Спасе, сподоби Воскресіння діждати і так співати: Святий Боже, Святий Кріпкий, Святий Безсмертний, помилуй нас.
Слава: та ж стихира. І нині: Преблагословенна єси.
Велике Славослов'я і Відпуст. В кінці стихира Євангельська і Час перший.

Текст за Постовою тріоддю 1976 р.(Видання Консисторії Української Православної Церкви в Сполучених Штатах Америки) 

Немає коментарів:

Дописати коментар