понеділок, 18 березня 2013 р.

У ЧЕТВЕР ПЕРШОЇ СЕДМИЦІ НА УТРЕНІ

У ЧЕТВЕР ПЕРШОЇ СЕДМИЦІ НА УТРЕНІ
Сідальний (г. 2) Світилами проповідництва зробив ти, Слове Божий, своїх учнів,* а вони своїм словом осяяли всі кінці землі,* просвіти і наші серця, Христе,* світлом чеснот й очисть нас постом,* сповняючи твоїх слуг каяттям і наверненням,* щоб ми славили тебе, Спасе, бо ти єдиний предобрий.
Слава і нині: Не погорди мною, Богородице,* що потребую твого заступництва,* бо на тебе надіється душа моя,* - помилуй мене.

Інший сідальний (г. 5) Благаємо вас, святі Апостоли:* моліться, щоб ми звершили світлішу від усіх чеснот - стриманість,* співгромадянку небесну,* і прийняли плоди спасіння.* Ви бо справді для землян - сила,* і захист - душам нашим.
Слава і нині: Ти, Пречиста - святіша від херувимів і вища від серафимів.* Справжньою Богородицею тебе визнаємо,* бо маємо ми, грішні, у тобі заступницю і в час напастей знайдемо спасіння.* Тож не перестань молитися за нас,* сило і пристановище душ наших.
Тріодь, глас 2
Пісня 4 Ірмос: Прийшов Ти від Діви не як заступник і не Ангел, але сам, Господи воплочений, і спас усього мене людину. Тому взиваю до Тебе: слава силі Твоїй, Господи.
Сяйво посту і стрйманости прийнявши, радій, душе, й уникай гріховної темряви: нехай засяє тобі світло відпущення від Божественного Духа.
Спокусою насо­лоди обманув мене лукавий і захопив у полон: але ви, апостоли, що полонили світ Словом, визволіть мене від злоби диявольської.
Ви, апостоли славні, стали зорями Сонця слави і відганяєте темряву спокус; тому й мене просвітіть, бо розум мій затьмарений усякою злобою.
Богородичний: Взиваю до Тебе вдень і вночі, терплячи напасті, але, маючи за охорону Твою, Діво, силу, спасаюсь і спокуси перемагаю, стіно і помічнице.
Пісня 8 Ірмос: Повелінню мучителя преподобні три отроки не підкорилися, і, до печі вкинуті, Бога ісповідували, взиваючи: благословіте творіння Господні Господа.
Постімося від усякої насолоди, стримуючим почуття постом, і пиття сокрушення в радості пиймо, співаючи: благословляйте, діла Господні, Господа.
Моліться, апостоли, щоб я став праворуч, коли ви сядете разом з Христом судити людей і мене, много­грішного і достойного усякого осудження.
Постом очистившись, зійдемо на колісницю божест­венних чеснот і душею перенесемося до небесних висот, співаючи: благословляйте, діла Господні, Господа.
Богородичний: Залишилася Ти, Діво, неопалимою, породивши вогонь Божества; але погаси пристрасті душ, що з вірою співають Тобі голосом архангела: Ти - радости єдина Заступниця.
Пісня 9 Ірмос: Невмістимого Бога - в лоні ти помістила і радість світові народила.* Тебе славимо, Богородице Діво.
Вкинутий у безодню пристрастей, Твою безодню милосердя прикликаю. Керманичу, спаси мене!
Милосердя джерело, дай мені нині сокрушення, зітхання, щоб я оплакував безмірне море моїх провин.
Молитвами чесних Твоїх учеників, Ісусе, дай мені поклонитися чесному Твоєму воскресінню, і Божест­венним Твоїм стражданням.
Богородичний: Ти, що обожила наше земне єство через оселення в Тобі Бога, Всенепорочна, визволи всіх від напастей.
Стихири на стиховні
(г. 3) Господи, бажаючи спасти мене недостойного,* ти у своєму безмірному милосерді установив для мене грішного покаяння.* До тебе припадаю й молюся:* Постом прихили мою душу,* бо до тебе, єдиного Всемилостивого, приходжу.
Стих: Насити нас уранці милістю твоєю, Господи, щоб ми раділи й веселились по всі дні наші. Звесели нас мірою днів, за яких ти засмутив нас, мірою літ, що в них ми зазнали горя.* — Нехай виявиться твоїм слугам твоє діло, і слава твоя - їхнім дітям.
Господи, бажаючи:
Стих: І милість Господа, Бога нашого, нехай буде над нами,* — і стверди діло рук наших; стверди його - діло рук наших.
Сповнивши добрий подвиг,* як світила у світі, сяєте по смерті ви, святі Мученики,* тому, відвагу перед Христом маючи, моліть його,* щоб помилував душі наші.
Слава і нині: Богородице, заступнице всіх, що до тебе моляться!* Тобою кріпимося і тобою хвалимось,* і в тобі - все наше уповання!* Моли за недостойних слуг твоїх* того, що від тебе народився.

Немає коментарів:

Дописати коментар